Mijn projecten beheren

Mijn projecten beheren

Doelstellingen

  • De organisatorische en tactische aspecten van communicatie: identificatie van sleutelactoren, communicatieplan, aanpassing van de communicatievectoren aan de context en het doelpubliek
  • De interpersonele dimensie van communicatie: assertief communiceren, maar toch rekening houden met de stijl van mijn gesprekspartner, mijn gesprekspartner beïnvloeden bij onderhandelingen, luisteren om beter te beïnvloeden.

Programma

Duur: 1 of 2 dag(en).

  • Project: proces - scope - sleutelactoren:
      • Wat is een project?
      • Van de definitie van de behoeften tot de afsluiting: de verschillende fasen van het project.
      • Projectfiche / planning van de benadering: de scope van het project structureren.
      • Identificatie van de betrokken actoren en hun uitdagingen.
      • Haalbare doelstellingen bepalen.
      • De risico's identificeren.
      • De vereiste kwaliteit evalueren.
      • De scope van een project valideren.
  • Project: middelen - planning en opvolging - rapportering - eindevaluatie van het project:
      • De materiële hulpmiddelen en human resources identificeren en toewijzen.
      • Deze uitvoering plannen (taken, materiële hulpmiddelen en human resources).
      • Operationele opvolging verzekeren tijdens de uitvoering.
      • De staat van het project voorstellen aan de betrokken actoren.
      • De uitvoering evalueren: kwaliteit en behaalde doelstellingen.
  • De opdrachtgever en het stuurcomité duidelijk identificeren.
  • Projectbeheer met twee.
  • De prioriteit van het project vaststellen.
  • De limieten van het project bepalen (binnen en buiten de scope).
  • De verantwoordelijkheden van de verschillende diensten verduidelijken:
      • Wie rapporteert wat?
      • De scope eerbiedigen.
      • Planning van de testen (technisch - professioneel).
      • Communicatie en uitvoering.
      • Opleiding van de gebruikers.
      • Opvolging van de gebruikers en begin van de implementatie.
      • Kwaliteitsanalyse en afsluiting van het project.

Methode

  • Gebruik van casestudy's.
  • Met of zonder HBDI.

Doelpubliek

Projectleiders, managers.

Plaats van opleiding: 
In de lokalen van OneManagement of in het bedrijf zelf.
Aanvraag offerte
© Onemamagement